Wednesday, 13 August 2014

Cerita 3: Dialog Prestasi Pelajar


Semalam usai sahaja berdialog bersama pelajar sebagai guru tingkatan saya diarahkan membuat laporan.

Situasi 1

Pelajar kelas 2 Musytari
#cikgu sains ajar best!
#cikgu bm kena tambah latihan
#cikgu bi kena kuatkan suara
#cikgu sejarah kena kuatkan suara
#cikgu moral ajar tak faham

Situasi 2
(kelas 2 Neptun)

to be continued...ada kelas lepas rehat.

Alhamdulillah,  sambung kembali selepas habis kelas 2 Neptun pukul 11.50 sebentar tadi sebelum kembali semula ke kelas 3 Musytari pada pukul 1.10 ptg.

Laporan daripada guru tingkatan 2 Neptun, pelajar memberi komen cikgu sejarah mengajar
#tak faham
#cikgu bagi kerja banyak

MOSTLY memang komen para pelajar negatif.

>Tindakan cikgu Sejarah
Sila nyatakan komen anda terhadap cara saya mengajar (cikgu sejarah dan moral). #MESTIJUJUR. Inilah hasilnya, terima kasih kerana jujur dengan komentar anda. Saya terima kelemahan ini sebagai titik tolak menjadi pendidik suatu hari kelak.


Saya minta sejarah dan moral sahaja...ada juga yang tulis english dan matematik....nei kes lepaskan geram selepas kena GANYANG mulut dengan cikgu matematik ahahaha....not me, sorry student but you deserve it huhuhu...#respect


Biar gambar berbicara



Macam mana nak faham?

Kalau diberi peluang mengkritik memang pelajar je la yang betul, apa yang cikgu buat semua salah.

Pelajar masa kini sangat mencabar. Biarlah tulisan cakar ayam ini berbicara.



#cikgusuperduperjunior

No comments:

Post a Comment